Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
2014.10.31. Királyrét (260 m) – Nagy-Hideg-hegy (864 m) - Zivatar.hu

2014.10.31. Királyrét (260 m) – Nagy-Hideg-hegy (864 m)

A Nyugatiban egy Szob felé tartó személyvonat épp kizúzott előttünk, úgyhogy a zónázóval indultunk északra. Ehhez elvileg van is buszos csatlakozás Kismarosról Királyrét felé. Vácnál iszonyú nagy munkában vannak, valami állomásfelújítás zajlik. Hamar kiértünk Kismarosra, és valóban volt Volánbusz, ami el is szállított Királyrétre, negyed 4 körül értünk ki. Pakolásztunk egy sort, megállapítottuk, hogy már megint túl sok szirszart pakoltunk, és eléggé hülyén is helyeztük el a hátizsákokban. Gyors szerelvényigazítás után fél 4 körül sikerült elindulni. A forralt boros már bezárt. A nemzeti parkos bemutatóhely mellett haladtunk el, amit épp akkor zártak be, így nem tudtunk kérni pecsétet, pedig úgy emlékszem van nekik szép körbélyegzőjük. Nemsokára végetért Királyrét, az aszfaltút még kitartott néhány száz méterig, aztán már turistaúton haladtunk. A faluból kiérve elég szuszogtatós emelkedőn kell felmászni, de legalább sokáig tart. Sokan jöttek szembe, sötétedésig le akartak érni Királyrétig. Sokkal nagyobb forgalom volt, mint a legutóbb, nyáron. Láttunk foltos szalamandrát is, gyorsan elspurizott. Közben szépen ránk sötétedett. Magas-Taxot már fejlámpával értük el. Kicsit kavarogtunk, merre kerüljük a turistaházat, merre találjuk a főutat. Innentől rátértünk a Nagy-Hideg-hegyre vezető, személygépkocsik által is járható útra, hátha bezár a turistaház, és szembejönnek a helyiek. Később fényvisszaverő jelzések csalogattak vissza a turistaútra, plusz a jelentős kitérő kihagyásának lehetősége. A jelzések relatíve jól követhetőek voltak, aztán megtaláltuk az NHH sífelvonóját, végül annak a nyomvonalán haladva értük el a turistaházat. Vacsora: bableves, túrós tészta, rántott csirkemell hasábburgonyával. A vártnál (illetve a legutóbb tapasztaltnál) lényegesen szűkebb a választék, de azért nem rossz.