Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
05. sz: Tapolca - Badacsonytördemic (Balaton-felvidék) 2010.07.03. - Zivatar.hu

05. sz: Tapolca - Badacsonytördemic (Balaton-felvidék) 2010.07.03.

A nyári szünet első hétvégéjét kéktúrázással terveztük megünnepelni, így a nagy hőség ellenére nekivágtunk. A terv az volt, hogy az autót Badacsonytördemicen hagyjuk, ahonnan átvonatozunk Tapolcára, majd visszagyalogolunk. A Balaton-felvidéket nagyon szeretem, és a Szent György-hegyről is szép emlékeim vannak, így választottuk az 5-ös számú kéktúra szakaszt.

Pihenő a Szent György-hegy tetején Badacsonyi kilátás

Régi őszi fényképek a Szent György-hegy tetejéről

Tapolcán nagyon sokáig tartott, mire kiértünk a városból, már ott éreztem, hogy meleg lesz ez a mai nap, a fényképező is kezdett nehéz lenni.

Tapolca vasútállomása Szobor Tapolcán

Tapolcai városképek

Aztán továbbra is aszfaltos úton haladtunk, egészen a Szent György-hegyi elágazásig.

Szent György-hegy Balaton-felvidéki kilátás

Szent György-hegy

Onnan a szőlőstelkek között haladtunk, ahol már volt némi árnyék.

Bazaltorgonák Lepke virágon

Felsétáltunk a kulcsosházig, ahol egy fára akasztva található a kéktúra-bélyegző.

Kulcsosház a Szent György-hegyen Kéktúrapecsét

Turistaház

Meredek emelkedő mellett következtek a híres bazaltorgonák.

Bazaltorgonák Bazaltorgonák

Érdekes módon itt annyi emberrel találkoztunk, mint még soha a kéktúrán. Itt már érzékeltük a nyár elejei csapadékos időjárás nagy hátrányát: ahogy haladtunk az erdőben, igazi szúnyogfelhők követtek és csípdestek minket. Egyedül a nyitott szakaszokon volt tőlük nyugtunk, ahol viszont a nap tűzött erősen.

Fehér virág Esővédő

Elértük a Szent György-hegy tetejét, majd a Hegymagas nevű település szélét. Egy helyen vadon növő levendulát is láttunk, kicsit később pedig lepkék szálldostak, időnként harcoltak is a helyért valami virágokon.

Levendulás mező Lepkeharc

Az Oroszlánfejű-kútnál kellemesen hideg vizet vételeztünk. A borospincék között egy időre elvesztettük a kék jelzést, de azután meglett. Innen a változatosság kedvéért ismét forgalmasabb fajta autóúton haladtunk.

Útszéli kereszt Újra műúton

Balra nádas húzódott, jobbra pedig már jó ideje a szigligeti vár látszott, bár lassan közeledett csak. Végre elértünk egy útkereszteződéshez: innentől a 71-es főúton kellett volna haladni. Mi inkább a békésebb bicikliutat választottuk, remélem, így is elfogadható a teljesítésünk. Ciframajornál felkanyarodtunk a várhoz, szerencsére nem kellett sokat mászni felfelé.  Ittunk az itt kapható speciális limonádékból, nagyon finomak voltak.

Szigligeti vár

Innen pedig... aszfaltút következett. Az avasi templomrom nagyon jól néz ki, amihez betértünk a Balatoni Körtúra mozgalom miatt egy fényképet készíteni. Azután megint egyenes műút, szerencsére már nem sokáig. Láttunk pár nagy kócsagot repülni a magasban, és néhány utolsó bodzavirágot a bokrokon. Átkeltünk a 71-es főúton, és végre megérkeztünk Badacsonytördemic vasútállomására.

Badacsony

A viszonylag rövidnek ígérkező, végül valamivel hosszabb (régi kéktúrafüzet alapján 15,7 km, az új füzet alapján 16,7 km + a tapolcai vasútállomásig 0,8 km hosszú bekötőút) túra számomra elég szenvedősre sikerült: hol a tűző napsütés, hol pedig az éhes szúnyograjok miatt. A kék jelzés felfestése is kicsit fapados volt, némelyik szakaszon csak kb. negyedóránként láttunk egy-egy jelzést. Viszont az összes pecsételőhelyen rendesen fogadtak minket, pedig volt néhány különböző típusú igazolófüzetünk.