Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Bakonyi Barangolás 30 (2006) túrabeszámoló - Zivatar.hu

Bakonyi Barangolás 30 (2006) túrabeszámoló

Eredetileg 55km-es távot terveztem, de végül 30-as lett belőle. A túrának MacGyverrel és kutyájával, Morzsával vágtunk neki Bakonybélből 10:25-kor. A rajtnál Nagyondinnyével találkoztunk, akivel még később a Gerence-pihenőnél és a célban is összefutottunk (meg gondolom másokkal is csak őket nem ismerem név szerint).

Rögtön egy könnyű szakasszal indultunk, következett a Gerence pihenő, majd az Odvaskő-barlang felé vezető földút. A barlang előtt jött a túra legnehezebb része, mászás fel a barlanghoz, amit a rövid barlangtúra után elhagytunk.

Bakonybél Gerence-patak

Innen a Kőris-hegyre vezető emelkedő az ijesztőnek tűnő szintadatok ellenére nem bizonyult nehéznek, útközben az egyik fa törzsén megcsodáltunk egy eddig még nem látott, hernyónak kinéző állatot. Kőris-hegyre menet elhaladtunk a radarállomás mellett, majd felértünk a második ellenőrző ponthoz. Pecsételés után pedig igénybe vettük az ottani kilátót. Ott az volt kiírva, hogy a kilátó fokozott körültekintést igényel, ennek megfelelően a felső szinten fokozottan tekintettünk körül, ennek eredményeként egyből szembetűnt a már előbb említett radarállomás épülete, majd mellette a távolban a Somló-hegy tömbje (amit elsőre a Szent-György-hegynek véltem, de azóta átgondoltam a dolgot). Valamint a másik irányban látszottak a szápári szélerőművek.
Kőris-hegyre menet Kőris-hegyen
Innen legyalogoltunk a kék jelzésen a kisszépalmapusztai csomóponthoz, útközben többekkel találkoztunk, akik az ellenkező irányba felfelé mentek (mint később kiderült rossz irányba indultak a kéken, a bödön-kúti E.P. után). Ezután a Z-n, majd a ZO-n elértük a BK-i EP-t, ahol zsíros és lekváros kenyérrel, és itallal fogadtak. Táplálkozás és némi pihenés után folytattuk utunkat, az aszfaltozott úton balra fordulás következett, majd a kék jelzés jobbra tért le, amit nem vettünk észre és mentünk tovább Kisszépalmapuszta felé (az adott leírás és a térkép szerint Kisszépalmapusztáig kellett volna menni, és ott kanyarodni jobbra a kéken, de arra épp egy nagyobb erdőrész elkerítésén fáradoztak, ezért a kék jelzés már hamarabb letért, valószínűleg emiatt tévesztettek sokan). Ahogy haladtunk tovább az aszfaltúton, jöttek velünk szembe és figyelmeztettek, hogy már túljöttünk a kéken, így mi is visszafordultunk, és folytattuk utunkat az új útvonal szerint. Majd hamarosan a szépalmapusztai EP-hez értünk.
Kőris-hegy oldalában Kilátás a Somlóra

Itt már a sárga jelzésen mentünk (ami számomra időnként narancssárgának tűnt), majd balra fordulva a P+-on ismét egy emelkedő következett. Az emelkedő végén magasles, utána balra kanyar, ahol sikerült ismét eltéveszteni a jelet, és egyenesen mentünk tovább. Néhány száz méter megtétele után észrevettük, hogy valami nem stimmel. Némi tanakodás után rájöttünk, hogy nem jó az irány, és visszamentünk ahhoz a ponthoz, ahol a P+ jobbra letért a völgybe a vadetető felé. További hosszas gyaloglás, és a pálihálási kutyák felizgatása után értünk az utolsó ellenőrző ponthoz, ahol hosszabb pihenőt tartottunk, majd indultunk a cél felé.

Bödön-kút Messze visz az út

A zirci célba 7:52-es idővel értünk, ahol ismét mindenféle étel-ital fogadott, rövid evés-ivás-egyéb után siettünk a 18:44-es veszprémi buszhoz.

Összefoglalva, egy nagyon jó túra volt, gyönyörű idővel. Rendezők, pontőrök, túratársak segítőkészek, kedvesek, barátságosak voltak, a szolgáltatások kiválóak, túrafüzet(leírás) szintén. Úgyhogy valószínű megyek majd megint erre a túrára, remélhetőleg már hosszabb távra.