Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Túra a Tre Cime di Lavaredo (Drei Zinnen) körül (Dolomitok, 4. nap) - Zivatar.hu

Túra a Tre Cime di Lavaredo (Drei Zinnen) körül (Dolomitok, 4. nap)

A mai napra egy körtúrát terveztünk a Drei Zinnen (Tre Cime di Lavaredo) hegycsoportja körül. Reggeli után nekivágtunk autóval, felkapaszkodtunk a Tre Croci hágóra, ahol a turistaházat éppen felújították, így a szokásos hágó-botcímkéről átmenetileg le kellett mondanunk. A túloldalon ereszkedve már látszottak a Tre Cime magasba törő hegycsúcsai.

Drei Zinnen a Misurina-tó felol

Az útkereszteződésnél balra fordultunk a Misurina-tó felé, A tó mellett több szuvenírárus is sorakozott, hatalmas választékkal, így tudtuk pótolni a Tre Cime-s címkét, valamint tudtunk venni a tóról és a Tre Cime-ről is. A tó után nem sokkal kellett jobbra letérnünk célunk felé, itt nemsokára egy fizető kapuhoz érkeztünk, ahol a személygépkocsik behajtási díja 20 EUR volt. Fizetés után felrobogtunk a kanyargós úton az Auronzo menedékház közelében lévő parkolóig. Itt rengeteg autó állt már, látszott, hogy nem egy magányos túra lesz a mai.

Auronzo-menedékház

A ház melletti parkolóból csodálatos kilátás nyílt a Marzon-völgyre: lent a távolban Auronzo településre, a mellette lévő víztározóval együtt.

Val Marzon

A turistaházban körülnéztünk, majd elindultunk gyalog a Drei Zinnen körüli útra. Az Auronzo-tól a Lavaredo menedékházig terjedő út, szép volt és kényelmes, végig szintben vezetett, viszont nagyon sokan gyalogoltak rajta, illetve néha egy-egy autó is elment a gyalogosok között.

A Lavaredo menedékházban MacGyver vett magának egy szép pólót, utána elindultunk tovább, immár egy jó kis emelkedőt leküzdve. Az emelkedő tetején egy gerincféle részre értünk, ahol pihentünk egy kicsit. Itt ismét egy geoládát kellett volna találnunk, de sajnos megint nem sikerült. Cserébe gyönyörű volt a kilátás minden irányba, látszódott a következő célpont is, a Drei Zinnen turistaház.

Drei Zinnen-menedékház

Innen két út vezetett tovább, egy széles, könnyebb lent a Rinbon-völgy felső részén, sok-sok emberrel, meg egy nehezebbnek látszó, egy ember szélességű a meredek hegyoldalban, néhány turistával. Természetesen ez utóbbit választottuk, és nem is bántuk meg, érzésre sokkal látványosabb volt a másiknál, és nem is bizonyult annyira nehéznek.

Végiggyalogoltunk rajta a turistaházig, ahol ijesztő tömeg látszott. A turistaházban lehetett venni egy jópofa, Dolomiti Passaporte nevezetű kis könyvecskét, ami egy útlevél mintájára van kialakítva. Ez arra szolgál, hogy a Dolomitok különböző turistaházainak különböző szebbnél-szebb pecsétjeit, saját szórakoztatásunkra összegyűjtsük egy ilyen kis útlevél-utánzatba. Ez annyira megtetszett nekünk, hogy vettünk is egyet-egyet magunknak. A turistaháztól csodaszép kilátás nyílt a Drei Zinnen (Tre Cime) lenyűgöző sziklaóriásaira.

Drei Zinnen

Pihentünk egyet, majd továbbindultunk. Innét lefelé vezetett az út a Rinbon-völgy felső, kezdeti részébe, továbbra is nagyon sok turistával, majd a túloldalon egy meredek, lépcsős úton felkapaszkodtunk, és ismét viszonylag könnyű, nagyjából sík terepen mentünk.

Val Rinbon kezdete Val Rinbon

Az előbb említett völgy innét láthatóan meredekké, szurdokszerűvé vált, és haladt tovább NY-ÉNY felé. A mi utunk azonban elfordult, követve a Dre Zinnen tömbjét, úgyhogy, nem láttunk többet belőle. Elmentünk egy elhagyottnak látszó épület mellett, láttunk még egy hasonló, de kisebb völgyet, majd felértünk a gerincre, ahol kimentünk a Sextener Dolomitok Nemzeti Park bejáratán. Megváltozott a táj és ismét azokat a sziklákat, hegyeket láttuk, amiket reggeli indulásunkkor.

Elértük az autót a parkolóban, majd elmentünk ismét az Auronzo turistaházba, és ittunk 1-1 forró kakaót. Megnéztük ismét a kilátást Auronzo felé, beültünk az autóba, majd visszamentünk a szállásra. Hazafelé az autóval a Cristallo-hegyet északról kerültük meg, és így értünk vissza Cortina-ba.

Drei Zinnen panorámakép

Szerző: MacGyver
Létrehozás: 2007-12-27

Név
E-mail cím
Honlapod címe (ha van)
Hozzászólás
Mennyi három meg három (betűvel)?

• Hello.Gratulalok a Tre Cime koruli turahoz ,mi mi is megyunk augusztusba es szeretnenk elmenni erre a turara.Ha egy kis segitseget kapnank,megkerdeznem,nem nagy turazoknak is el lehet menni,mennyire nehez az ut es veszelyes,es nem lehet eltevedni?Ha meg ajanlanal egy masik gyalogturat pld a Marmolada-n.Udvozlettel Aniko

• Szerintem nem nehéz és nem is veszélyes, bár kicsit hosszú út volt. Mindenesetre nekem nagyon tetszett. Azért érdemes túrabotot vinni, meg valami bakancsot, sziklás a terep. Amikor mi voltunk (ősszel) elég nagy volt a tömeg, így szerintem az eltévedés sem igazán problémás.

A Marmolada-nál éppen csak felmentünk a gleccser aljára, azon a jeges részen nem lehet csak úgy sétálgatni. Persze lehetett volna valami körtúrát tenni azért, de inkább a gleccsert szerettük volna megnézni.

A többi túrabeszámolónkat láttad? Mert a Lagazuoi-t ajánlom, ha nincs tériszonyotok, eszméletlen :-)