Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Rekettyés-tető, Borszék, Csalhó - Zivatar.hu

Rekettyés-tető, Borszék, Csalhó

Az előző napi hideg, csillagfényes éjszaka után hideg, ámde ködös időre ébredtünk. Lassan telt az idő felkelésig, közben időnként kitekintettem, és hol erősödött, hol gyengült a köd. Az ablakból figyeltük, ahogy elviszik a műszerkertben lévő lovakat, ez alatt néha még a nap is kisütött.

Lovak a Kelemen-havasokban Napsütötte meteorológiai állomás

Igénybe vettük a felajánlott fürdési lehetőséget, ami a körülményekhez képest elég kulturált volt, bár pont mielőttünk fogyott ki a meleg víz. Állítólag ki-bekapcsolgatással lehetett volna még némi meleget kinyerni, de ezzel végül nem próbálkoztunk. Megreggeliztünk, majd kitakarítottunk magunk után. Megkérdeztük, az éjszakai minimum hőmérséklet 5,6 °C volt. Az azért nem az az igazi nyári idő!

Napfénytartam-mérő A meteorológiai állomás épülete

Előzőleg kinyomtattuk az érinteni kívánt geoládákat, a Bucsin-tetőn lévő volt az elsődleges célpontunk, és a Csalhó tetején található. Ehhez képest a Bucsin-tetői ládára végül nem is került sor, idő hiányában. Oda ugyanis mindig késő este értünk vissza. A Kelemen-havasok-béli láda viszont emlékeim szerint nem szerepelt az előzetes listában, viszont a GPS mutatta már előző nap is.

Törpefenyők, alacsony felhőalap Bámuljuk a bányát

Ahogy bekapcsoltuk a műszert, lassan műholdjelet is talált, majd kiderült, hogy kb. 200 méterre vagyunk a ládától. Így elindultunk a műszerkert felé, a képernyőt figyelve. Egyszer csak meredekké vált előttünk a hegyoldal, innen még 10 métert kellett menni, óvatosan. Az egyik sziklán gyanús kőrakás volt, így pillanatok alatt kikaptuk a dobozt a helyéről. A visszarejtéskor az észlelő meg is állapította, hogy látta már ezt a dobozt, csak nem tudta, mi az.

Hegyi virág Sziklás hegygerinc

Esős logolás után lassan összekészülődtünk, majd hosszas búcsúzkodás után elindultunk lefelé. Elkértem Janitól az esőkabátját, így vidáman haladtam én is. Eleinte sűrű ködben mentünk, később ez megritkult. Az elmúlt esőre való tekintettel lefelé a járt utat választottuk, mindenféle rövidítés nélkül.

Elveszve a ködben Zuzmó a görgetegen

A Nemzeti Park határát jelző táblánál autós turisták sütögettek, és egyúttal hangoskodtak is. Itt mi a harmadik, eddig ismeretlen irányba mentünk, hogy megtekintsük a Jézer-tavat, ami egy tengerszem, és az itteni gleccserek alakították ki.

Nagyon helyes tavacska volt, kicsit a Mohos-tőzeglápra hasonlított, csak sokkal kisebb alapterületen helyezkedett el. Tóhoz képest sekély, körülbelül egy-két méter volt a vízmélysége, szépen át lehetett látni a vizén.

Rövid pihenő után tovább folytattuk az utunkat lefelé. Lassan kezdett az idő is kellemesebb lenni, itt már nem fáztunk. Időnként a nap is kisütött. Itt már köd helyett szép kövér gomolyok kísértek minket.

Füvek, törpefenyők, gomolyok Füves rét

Elhaladtunk még egyszer a kis vízesés mellett, ismét készítettünk mindenkiről fényképet, amin a vízesés mellett ácsorog. Innentől viszonylag monoton útszakasz következett, csak némi sártenger nehezítette a haladást. Felfelé még alig észrevehetően csordogált át a patak az út alatt, ezzel szemben egy fél nappal később már elég bővizű volt, csobogott.

Hegyi növény Vizes útszakasz

Elhaladtunk egy hely mellett, ahol hajléktalanok laktak: fenyőfára akasztva a román zászló, fakéregbe kereszt vésve, az út szélén pedig autó állt…

A céltól nem messze pedig az út szélén valami kígyófélébe botlottunk. Igazából azóta sem azonosítottuk be. Valakit meg kellene kérdezni, aki ismeri az ilyesmit…

Kígyóféle Kígyó feje

Leértünk a tisztásra, ahol szerencsére még épségben várt minket az autó. Megebédeltünk, bár már vacsoraidő volt. Körülbelül egy óra alatt kiértünk az erdőből, megvártuk, amíg az egyik útitársunk fog egy stoppot a hazaútra, majd elindultunk a Csalhó felé. Borszéken még bevásároltunk, majd már sötétben értünk a következő szálláshelyünkként szolgáló Csalhó faluba. Vacsora, majd immár sikertelen korai fekvés. Másnap Csalhó-túra!