Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
18. sz: Felsőpetény - Becske (Cserhát) - Zivatar.hu

18. sz: Felsőpetény - Becske (Cserhát)

Becskén a 15:17-es vonatot szerettük volna elérni, ezért a 6:55-ös váci vonatot választottuk indulásnak. Mivel 6:25-re kiértünk a Nyugatiba, úgy döntöttünk, felszállunk a 6:30-as vonatra, legalább több időnk lesz Vácon átszállni a felsőpetényi buszra. Ennek az lett az eredménye, hogy végül majdnem akkor értünk be Vácra, amikor a 6:55-ös vonat. De azért sikerült így is kényelmesen elérni a buszt, amellyel elindultunk túránk kezdőpontja felé. Az úton némileg megdöbbentett, hogy Ősagárdon a busz megállt a Rákóczi u.37. sz. ház előtt, a sofőr bement a házba, majd jó negyed óra múlva jelent meg újra, mindenféle kommentár nélkül. Az akció olyan jól sikerült, hogy a felsőpetényi megállóban (orvosi rendelő) a menetrendhez képest 12 perccel később szálltunk le.

Felsőpetényben a buszmegállótól nem volt messze a bélyegzésre kijelölt kocsma, ahol gond nélkül megkaptuk a bélyegzőt. A kocsma egyébként elkerült a kék útvonalától, mivel azt nemrégiben módosították. Szerencsére nincs messze, a presszóval szemközti hídon kell átmenni (annak ellenére, hogy a hídra festett kék jelzéseket mindkét irányba áthúzták, némi tanakodásra késztetve minket), és nemsokára elérjük. Itt balra térve indulhatunk Romhány felé.

Tehát elindultunk az útvonalon, elsétáltunk a kastély mellett, majd hamarosan elhagytuk a falut.- Dimbes-dombos útvonalon haladtunk, megállapítottuk, mekkora szerencsék van, hogy fagyott, ellenkező esetben bokáig érő sárban mehetnénk. Négy-öt km megtétele után értünk be Alsópetényre, ami látszólag a buszos tömegközlekedés mekkája, a fő utcán és a buszfordulóban összesen 4 álló volánbuszt láttunk, ezen kívül mindkét irányban is elhaladt mellettünk egy-egy járat.

A falu másik felén nekivágtunk az emelkedőnek, a települést elhagyva az egyik kertben éppen disznót vágtak. Kiérve kezdtük érezni, hogy a fagy okozta előnyök lassan megszűnnek, helyenként már cuppogott alattunk a talaj.

Hamarosan becsatlakoztunk a kék eredeti útvonalába, elmentünk egy erdei pihenőház mellett, majd helyenként meredek lejtőn csúszkálva értünk Romhányba. A falu előtt egy nyugtalan fácán okozott némi izgalmat, ahogy közvetlen előttünk szállt fel. A faluba érve a lilára festett Lilla presszóban pecsételtünk (párnát nem adtak, de mintha frissen lett volna tintázva a bélyegző), és elfogyasztottunk egy francia krémest meg egy szelet oroszkrém tortát.

A csempegyárak között indultunk tovább Kétbodony felé. A két település között végig a műúton kellett menni, majd a Kétbodonyi útelágazásnál, a saroktelek kerítésére erősítve találtuk meg a jó állapotú bélyegzőt, sajnos festékpárnánk nem volt, így elég halvány lett a lenyomat.
A térkép szerint itt tovább kellett volna mennünk az úton, majd a házakat elhagyva, a patakon át balra térni. Ezzel szemben, a jelzések tanúsága szerint, az elágazásnál kellett Alsóbodony felé folytatni utunkat felfelé az aszfalton. Néhány száz méter megtétele után jobbra fordított a jelzés, és elhagytuk a települést. Egy igen büdös, trágya és cefre szagú tanya mellett haladtunk el, majd becsatlakoztunk a térkép szerinti kék útvonalba (erről a módosításról eddig nem olvastam sehol).

Innen egy hosszú emelkedő kezdődött, és ez már az olvadásnak köszönhetően meglehetősen sáros és csúszos volt. A gerincen mentünk jó sokáig, időnként fel-le (szerintem 200m-nél több a szintemelkedés ezen a szakaszon), majd a Büdös-tó-hegy előtt balra letértünk, és elkezdtünk lefelé menni a vasúthoz.

Végre elértük a vasúti síneket, ahonnan nagyjából szintben gyalogoltunk tovább. Ez a szakasz végtelennek tűnt számunkra, valahogy nem akart közeledni Becske. Közben azért megcsodálhattuk az itteni, meglehetősen sajátos lelki világról tanúskodó jelzéseket.

A 15:07-es aszódi vonatot céloztuk meg, és mivel a következő csak 18:16-kor jött volna, nagyon koncentráltunk, hogy elérhessük. Ahol a kék jelzés balra elfordult Becske felé, ott mi egyenesen mentünk tovább, párhuzamosan a sínekkel, szinte futva, hogy elérjük a vonatot. Szerencsére ez sikerült, és még maradt is másfél percünk, hogy kipihenjük magunkat a vonat érkezéséig. A vonatról gyönyörű naplementének lehettünk szemtanúi.