Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Monte Altissimo-i körtúra (2008.07.16.) - Zivatar.hu

Monte Altissimo-i körtúra (2008.07.16.)

Monte Altissimo

Reggel az előző nap után ismét gyalogolni indultunk. Elég későn keltünk, és odafelé menet megálltunk egy kis hegyi faluban, Brentonico-ban reggelit vásárolni. Ez a környék nagyobb síközpont lehet, a nap folyamán jó rálátásunk volt a környező hegyek sípálya-komplexumaira. Közben már későre járt, így mikor a rajthelyként kinézett Rifugio Graziani-hoz értünk, megdöbbentett minket az itt tébláboló autós turisták hada. Éppen sikerült az utolsó parkolóhelyek egyikét elfoglalnunk.

Rifugio Graziani

A Graziani turistaház éppen felújítás alatt állt, igaz üzemelt ugyan, de nem volt nagy kedvünk bemenni botcímkéért. Ehelyett egyből utunkra indultunk, legalábbis azt hittük. Sajnos valamit elnéztünk, így az amúgy megfelelő 650-es turistaúton rossz irányba indultunk. Amikor erre úgy tíz perccel később rájöttünk, úgy gondoltunk, hogy szégyen lenne visszamenni a rajthelyig, átvágtunk a helyes útra. Eközben egy előre el nem tervezett, meredek dombon kellett átmásznunk, ami meglehetősen lelombozott minket, rögtön az út elején.

Ismét elindultunk, ezúttal a helyes úton. Nagyon sokat mentünk szintben, egy szélesebb úton. Eközben végig láttuk a beszámoló elején említett sípályákat. Hosszabb idő után elértünk egy bekerített tehénitatót, majd átvágtunk egy sajtkészítő üzem területén. Itt befelé és kifelé is forgókapun kellett átmenni. Egyre több lett a légy, és a tehenek jelenlétére utaló egyéb nyom.

Rossz irányba indultunk Itt járt a yeti A közeli sípálya

Ahogy átjutottunk, nagyobb sziklák és mesterséges falak közé értünk. Határozatlanabbá vált a gyalogösvény, de követtük tovább. Egyszer csak falhoz értünk, szögesdróttal a tetején. Átmásztam rajta, de ott megszűnt a nyom, biztos volt, hogy nem arra vezet az út. Visszamentünk kb. száz métert, ahol megtaláltuk a letérést.

Tehénfürdető hely a Monte Altissimo-n Sziklák (Monte Altissimo, Garda-tó) Sziklák

Haladtunk tovább, az út egyre kitettebbé és meredekebbé vált. Hamarosan elértünk a 624b jelű turistautat, ahol balra fordultunk. Itt egy rövid erdős, árnyas rész jött, majd egy elágazás, ahol jobbra fordulva, néhány száz méterrel odébb egy turistaházhoz értünk volna.

Monte Altissimo, Garda-tó Garda-tó, Monte Altissimo Hegyi virág

Mi azonban ismét balra fordultunk, átmentünk egy kisebb fenyőerdőn is, majd egy sziklás-gyepes szakaszt követően ismét elbizonytalanodott a jelzés. Mutatta, hogy be kell menni egy villanypásztorral körbevett területre, de onnantól eltűnt, nem látszott a továbbvezető út. Láttunk egy ösvényt, ami felvezetett a hegyre, így elindultunk arra. Közben kolompolást hallottunk: szembe jött a kinézett ösvényen egy tehéncsorda. Rengeteg tehén, magában, kíséret nélkül.

Monte Altissimo Tehéncsorda Másik fajta hegyi virág

Félreálltunk amíg elmentek, majd folytattuk utunkat. Újabb turistajelzéseket láttunk, így megbizonyosodtunk róla, hogy jó irányban haladunk. Elkezdtünk felfelé mászni, közben beszűkült az ösvény. Bal oldalon meredek hegyoldal, jobb oldalon villanypásztor kísért minket. Hirtelen újra kolompoltak fentről, ismét szembeforgalom. Megálltunk, de hiába, a tehenek nem mertek tovább jönni. Felmásztunk a hegyoldalra, akkor kisebb szaglászás után elhaladtak mellettünk. Később még jöttek szembe, kisebb csoportokban.

Monte Altissimo di Nago Kapaszkodunk fel, a Monte Altissimora

Innentől meredeken másztunk fel a dombra, majd egy fennsík jellegű rész után rátértünk a forgalmasabb útra, ami már az Altissimora vezet. Itt látványos sziklák között gyalogoltunk, a talpunk alatt fosszilizálódott csigákkal. Egy törpefenyőkből álló erdőn haladtunk át, ismét kezdett meredekké válni az út. Lassan elfogytak a fenyők, és megszaporodtak a sziklák. Jannesz innen lefényképezte a Garda-tavat, én mondjuk azt nem láttam. Nagyon párás volt az idő, alig lehetett látni a közel 2000 méterrel alattunk elterülő tavat

Megkövesedett csiga Tengeri üledékek Lefelé vezető út a Monte Altissimo és a Rifugio Graziani között

Küzdöttünk kitartóan, aztán végre megjelent előttünk a turistaház. Megebédeltünk, ittunk egy kakaót, beszereztük a szokásos botcímkéket. Hosszabb ideig pihengettünk, majd visszaindultunk az autóhoz. A tervezett visszaút sokkal rövidebb volt. Szerpentin vezetett le a másik menedékházhoz, végig gyönyörű kilátással. Kicsit már nyögvenyelősen haladtunk, így elég sokáig tartott, mire leértünk. Naplemente környékére érkeztünk vissza az autóhoz.