Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Körút a Garda-tó körül: Tremosine, Sirmione, San Verolo (2008.07.14.) - Zivatar.hu

Körút a Garda-tó körül: Tremosine, Sirmione, San Verolo (2008.07.14.)

Az elorejelzések alapján ezen a napon is bizonytalan volt a várható idojárás, ezért már elore eldöntöttük, hogy reggel egy autós, kiszállós, beszállós, városnézos túrára fogunk elindulni, nem pedig egy hosszabb gyalogtúrára. És valóban...

Reggel borús idore ébredtünk, lógott az eso lába. Kényelmesen megreggeliztünk összeszedelozködtünk, aztán indultunk Riva del Garda felé. a városon csak átutaztunk, nem álltunk meg, most nem volt betervezve a programba. Rátértünk a Nyugati Garda útra (Gardesana Occidentale) és megkezdük autózásunkat az alagutak végeláthatatlan sorában.

Elso célállomásunk Tremosine volt, ahol csak rövid idore állltunk meg néhány fotót készíteni. A Garda-tó melletti útról Limone sul Garda és Campione között kell lefordulni, hogy felautózhassunk a híres 38-as úton, amelyet 1913 május 18-án nyitottak meg, és amelyet többen a világ egyik legszebb útjának tartanak. Az út a tó szintjéről vezet fel Tremosine fennsíkjára, a sziklába vájva, alagutakon és hajtukanyarokon keresztül. Az út ezen kívül keresztül vezet a Brasa-patak csodálatos szurdokán is.

Garda-tó - Tremosine A Monte Baldo Tremosine felől A Garda-tó déli része Tremosine felől

Filmforgatások a Garda-tó mellett

Adottságainak köszönhetoen ez a 38-as számú út már több filmben is szerepelt, legutóbb az éppen aktuális James Bond film, a Quantum of Solace egyik üldözéses jelenetét vették fel itt, amelyben James Bond Aston Martin DBS autója és egy Ford GT40 kergeti egymást. A jelenetben a hírek szerint még különbözo teherautók és egyéb jármuvek (pl. Alfa Romeo 159), látványos robbanások, valamint szakadékba zuhanó autók is szerepelnek.

Összetört Alfa Romeo a James Bond film forgatásán Összetört Aston Martin DBS a James Bond film forgatásán

Több helyszínt is kiválasztottak a forgatásra: 38-as út Forra di Tremosine része, a Gardesana Occidentale Limone és Tremosine közti szakasza, egyes felvételek pedig a tó keleti oldalán, Capo Tempesta di Torbole és Navene di Malcesine között készülnek.

Egy érdekesség: 2008 április 8-án, a jelenet forgatására menet, az egyik Aston Martin a zuhogó esoben megcsúszott és belezuhant a tóba, az autót vezeto kaszkadornek még a tóba esés elott sikerült kiugrania az autóból és csak kisebb sérüléseket szenvedett, de az autó totálkáros lett, és 55m-es mélységbe süllyedt.

Aston Martin DBS a Garda-tóban Aston Martin DBS a Garda-tóban Összetört Aston Martin DBS a Garda-tónál
Aston Martin DBS a Garda-tóban Összetört Aston Martin DBS

Itt láthatunk egy-egy videót is a forgatáson szereplo Aston Martinokról, illetve egy rövidebbet a kocsi kiemelésérol:

http://www.youtube.com/watch?v=l2aBJalPIY8 http://www.youtube.com/watch?v=NBFrbPQt6WU&feature=related)

Tehát befordultunk jobbra Tremosine felol, amikor el kezdett zuhogni az eso. Az alagútban néhány kerékpáros várta, hogy elálljon, mi viszont mentünk tovább. Az út meglehetosen szuk, sok helyen csak egy autó fér el, a kanyarok pedig beláthatatlanok. Bekanyarodtunk a Brasa gyönyöru szurdokába, majd kiérve belole megálltunk fotózni egy helyen ahol letudtunk parkolni. Sajnos a szurdok nagyon szuk és sötét, valamint az eso is csepegett még, így nem tudtunk kitelepülni az állvánnyal és fotókat készíteni, csak a szurdok elott.

Továbbmentünk Tremosine-be, közben elállt az eso, áthajtottunk a takaros településeken, az egyik faluban ismét megálltunk egy kis fényképezésre. Innen szép kilátás volt a régióra, valamint a most már alattunk néhány száz méter mélyen elterülo tóra, szemben a Monte Baldo-val. Az egyik településen a foút szépen ki volt rakva díszkövekkel, így már értem, hogy amikor 2003-ban itt jártunk, miért tereltek minket az autóval a hegyoldalba épített igen meredek utcácskákba. Sermerion keresztül haladva kiértünk a falusi házak közül, és ismét erdos, hegyes, kanyargós úton jártunk, majd ismét településekre értünk, és visszagurultunk a Gardesana Occidentale-ra, a tó mellé. Innen már szelidülni kezdtek a hegyek, laposabbá váltak elértük a tó déli felét. Keresztülmentünk Salo városán, ahol idonként ismét eleredt az eso, és az ég is dörgött. Desenzano-n keresztülmentünk, de nem álltunk meg, beértünk Sirmione-be. Ez egy észak felé, a tóba benyúló félsziget, középen a földnyelv elkeskenyedik, majd az északi végén újra kiszélesedik és ezen a földdarabon van Sirmione települése, ahova egy váron keresztül lehet bejutni.

Sirmione vára Garda-tó - Sirmione Garda-tó - Sirmione

A keskeny földnyelv részen hatalmas parkolók vannak, itt parkoltunk mi is, innen már nem kellett sokat gyalogolnunk. Sirmione egy csodás település, szép várral, szép házak között megbúvó szuk utcákkal, parkkal, magas templomtoronnyal, római kori romokkal. Ezt az idilli képet némileg beárnyékolta a hatalmas tömeg az utcákon, a rengeteg ember között nagyon nehezen lehetett közlekedni. Egymást érték a fagyizók, étkezdék, ajándékboltok a házak földszintjén, nagy volt a nyüzsgés. A félsziget északkeleti részére gyalogolva elmentünk egy park mellett, néhány jól, vagy kevésbé jólsikerült kortárs, nonfiguratív mualkotás, valamint egy muvirágokból kirakott ló mellett.

A vízparton sokan fürödtek (itt sekélyebb a víz, mint az északi, szuk részen), és messzire el lehetett látni, már szép ido volt, a Salo környéki dörgéseket se hallottuk.

Visszasétáltunk egy másik útvonalon, mint ahogy jöttünk, még egyszer megcsodáltuk a várat, majd beültünk az autóba, és visszaindultunk a szállásra. Visszafelé a keleti oldalon mentünk, a Gardesana Orientale-n, de útközben útbaejtettük San Verolo faluját is. Ez a település még az elso nap, a tóhoz érkezvén tetszett meg, úgyhogy visszajöttünk fotózni. Sajnos megállni nem tudtunk, így csak pár fotót sikerült készíteni a házakról.

San Verolo San Verolo

Ezután visszaértünk Torbole-ba a szállásunkra, megvacsoráztunk, aztán, mint aki jól végezte dolgát, elmentünk aludni.

Képek: Tremosine, Sirmione, San Verolo
Érdemes megnézni a fényképeket, sokkal többet tettünk fel, mint amennyi ide a szöveg mellé befért.