Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Könnyű metnet-túra a Kis- és Nagy-Gerecse körül - Zivatar.hu

Könnyű metnet-túra a Kis- és Nagy-Gerecse körül

Reggel 7:34-kor sikerült elindulnunk MacGyverrel az Usrin által szervezett Metnet-es túrára. Hogy elérjük a 7:46-kor érkező 56-os villamost, időnként futnunk kellett, de végül sikerült. Szerencsére a BKV végre egy jó húzással meghosszabbította több budai villamos vonalát, így átszállás nélkül juthattunk el a Déli pályaudvarra.

A pályaudvaron már Nola és Leifur várakoztak, majd hamarosan a többiek is megérkeztek. Felszálltunk a 8:25-ös győri vonatra, ami egy Stadler által gyártott Flirt szerelvény volt. Az úton nem sokat láttunk a tájból a köd miatt, de talán egyetértettünk abban, hogy a ködös túrák is kellően hangulatosak tudnak lenni.

Tatabányára érve itt-ott az ég kékjét is már látni lehetett. Átsétáltunk a buszpályaudvarra, ami annak ellenére, hogy közvetlenül a vasútállomás mellett van, azért elég sokat kellett gyalogolnunk.

Az autóbuszpályaudvaron, az újságárusnál, mindenki legnagyobb örömére D.M. által papírra vetett, igényesen kivitelezett, jövő évre szóló időjárási előrejelzés csillant a szemünkbe, amit 480 Ft-ért bárki megvehetett. Mivel a mű minden egyes betűje megéri az árát, nem haboztunk, és néhányan összedobtuk az összeget, megvásároltuk a kiadványt. Sajnos az előrejelzés csak az Észak-Dunántúlra vonatkozik, így többségünknek utaznia kell, ha az eredményességében nem kívánunk csalódni. Bár tudom, hogy nem szabadna, de azért talán nem haragszik meg senki, ha elárulom, hogy a jövő év első zivatara a Dunántúlon április 6.-án várható, illetve, hogy a január hűvös lesz. Miután a buszon átfutottuk a jövő évet, kiértünk Tatabányáról, ahol már mindenki a körülöttünk elterülő tájra tudott koncentrálni, amiből tulajdonképpen nem láttunk sokat a meglehetősen koszos ablakok és a köd miatt.

Héregre érve némi bizonytalanság érződött a tájékozódásban részben a már előbb említett köd miatt, így a csapat elindult a Gerecsével ellenkező irányba. Egy helyinek látszó lakos segítségével végül csak sikerült rátalálnuk a P jelzésre, ami már megfelelt az eredeti terveinknek is.

Várakozásainknak megfelelően hangulatos volt a ködös erdő, bár kétségtelen, hogy a Gerecséből nem sokat láttunk. A Király-kútnál MacGyverrel előreszaladtunk, hogy megkeressünk egy geoládát, amit sikerült is rekord gyorsasággal megtennünk. Később létrán bemásztunk egy kerítéssel körülvett területre, majd a másik oldalán, immár egy kapun keresztül, elhagytuk azt. Ezután pihenésképp az eddigi emelkedőket felváltó lejtő jött. Balról az erdeinkben mára már elmaradhatatlan erdőirtásos résszel. Helyenként vasárnap is aprították a fákat. Ismét balról, becsatlakozott a kék, itt ettünk, ittunk, pihentünk. Közben a Kis-Gerecse felől időnként népek haladtak át a csoportosulásunkon (úgy rémlik többet nem is találkoztunk emberekkel a túra során).

Folytatva utunkat az országos K jelzésen érkezett el a túra legszebb helyszíne (számomra), ez pedig a Kis-Gerecse sziklás hegyoldala volt. A látvány hatására gyakoribbá vált a fényképezőgépek használata, és a haladási sebességünk is némileg visszaesett.

Felérve a kis és a nagy Gerecse közti nyeregbe, megerősödött a szél, kezdett kellemetlenné válni az idő.

A volt prímási kastélyból semmit sem láttunk a köd miatt, így erről a vizuális élményről kénytelenek voltunk lemondani. Helyette beértük a Sandl-hárs 200 éves famatuzsálemének látványával, majd nem sokkal később, levezetés képpen, egy öreg tölgy megtekintésével.

E szakasz után elértük a régi vasút töltését, majd többé-kevésbé ennek nyomvonalát követve jutottunk fel a Bányahegyi-tisztásig, ahol egy elhagyatott házat találtunk, illetve az Országos Kéktúra tintával átitatott fém bélyegzőjét. A tisztás másik végén a földön egy emléktáblára lettünk figyelmesek...

...az embernek még mindig tudnak meglepetéseket okozni. A behajtani tilos táblánál behajtottunk az erdőbe, kissé lerövidítve a Z jelzés által megadott útvonalat. Egy számomra meglepően meredek lejtős szakasz következett, ahol a nyálkás, sáros lejtőn bizony nem volt könnyű a leereszkedés.

Onnantól viszont már gyorsan haladhattunk, így végül kényelmesen elértük Héregen a buszt, ami 16:17-kor indult. Ekkorra már a köd is nagyjából feloszlott, ennek köszönhetően, mintha egy teljesen más faluba értünk volna, mint amelyikből reggel elindultunk. Egy helybéli kék kútnál volánkompatibilissé varázsoltuk bakancsainkat, és vidáman szálltunk fel a tatabányai buszra. Tatabányán a buszállomáson önuralmat gyakoroltunk és nem vettünk újabb DM-féle prognózist, ehelyett felszálltunk inkább a Keleti pályaudvarra közlekedő vonatra.A vonat némi késéssel ugyan, de végül is beérkezett a pályaudvarra, ott nagyjából kettévált a csapat, mi Nola-val felszálltunk a 2-es metróra, majd szépen mindenki hazament.

Szerző: jannesz
Létrehozás: 2007-12-15

Név
E-mail cím
Honlapod címe (ha van)
Hozzászólás
Mennyi három meg három (betűvel)?

eXTReMe Tracker