Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
14. sz: Hűvösvölgy - Rozália-téglagyár (Budai-hegység) - Zivatar.hu

14. sz: Hűvösvölgy - Rozália-téglagyár (Budai-hegység)

Délelőtt, kényelmes ébredés után kb. 10:30-kor indultunk otthonról. Szerencsére az 56-os villamos pont jókor jött (egy kicsit még futnunk is kellett), így 11:05-kor már rajtolhattunk is Hűvösvölgyből.

Már a reptérig vezető első szakaszon bámulatba ejtett minket az őszi erdő szépsége, a színek változatossága. A repülőtéren sok volt a kiránduló, "zajlott az élet".

Hidegkúti repülotér Vitorlázórepülő

Gyönyörű volt a kilátás a számunkra már jól ismert helyszínekre: Újlaki-hegy, Hármashatár-hegy, Csúcs-hegy, Vörös-kővár. A Határ-nyereg előtt, a Homok-hegy mellett egy sátor volt felállítva, körülötte mindenféle szanaszét, meg kiteregetve, hajléktalan módra.

Erdőrészlet Hűvösvölgyben Őszi erdő

Az Oroszlán-sziklánál elhaladtunk a GCKL1 geoláda alatt, de most nem kerestük meg, mivel ezt már korábban megtettük(egyébként is, a láda felkeresése fentről, a Kecske-hegy csúcsa felől javasolt). Innen megint csökkent a kirándulók száma, egészen az Árpád-kilátóig, ahol ismét nagyobb volt a "tömeg".

Árpád-kilátó Budapest

A kilátóból megcsodáltuk a belvárost (kissé párás volt az idő), majd megkerestük a közelben lévő GCKIL geoládát. Továbbmenve hamarosan elértük a Fenyőgyöngyét, ahol feltöltöttük vízkészletünket. Itt ismét sokan, mivel épp akkor érkezett be egy busz. A Hármashatár-hegy felé néha találkoztunk kirándulókkal, illetve sok autó parkolt a Z+ jelzés becsatlakozásánál. Itt is nagyon látványos volt az őszi erdő, szép képeket lehetett készíteni.

HHH felé Erdő ősszel Vörös falombozat

Elhaladtunk a rádiótorony mellett, ami most nagyon furán néz ki a felső antenna nélkül.

Rádiótorony HHH

Felérve a hegycsúcsról szép volt a kilátás mindenfelé, a párás idő ellenére még a Mátrát is látni lehetett. Fémbélyegző az egyik torony mellett rendben megvolt, lenyomatot nem sikerült készítenünk róla, mivel nem volt nálunk tinta, csak filctoll. Ezért először elmentünk az étteremhez, ami azonban 14 h-kor még zárva volt. Ezután tovább mentünk a Rekettyés büféhez, amit viszont nyitva találtunk.

Országos Kéktúra Hármashatár-hegy, feltárás

Itt pecsételtünk(HHH és Csúcs-hegy gumibélyegzők ok), ettünk zsíros kenyeret, forralt borral. Visszamentünk a kék jelzésre, majd folytattuk utunkat. A Vihar-hegy előtt volt egy meredekebb, csúszós lejtő, ahol óvatosan lehetett csak menni. Vihar-hegy után hamarosan a Virágos-nyeregbe értünk, itt csak megnéztük a bélyegzőket a büfé mellett, hogy rendben vannak-e, mivel már a Rekettyésben pecsételtünk.

Virágos-nyereg, OKT Virágos-nyereg

A Csúcs-hegy oldalában már kezdett hűvös lenni (árnyékos oldal délután), így kihagytuk a GCTOP ládát, és mentünk egyenesen tovább a téglagyár felé. Illetve mentünk volna, ha nem kanyarog az út szerpentinszerűen oda-vissza. Végül a téglagyár előtt nem sokkal kiértünk egy aszfaltozott útra, a majd a bejáratánál bélyegeztünk az új gumibélyegzővel a füzetünkbe. A K+ jelzésen elgyalogoltunk a 18-as busz megállójához, majd hamarosan fel is szálltunk az érkező buszra...