Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
03. sz: Sümeg - Zalaszántó (Keszthelyi-hegység) 2011.02.06. - Zivatar.hu

03. sz: Sümeg - Zalaszántó (Keszthelyi-hegység) 2011.02.06.

Sümegi vár Sümegi vár Sümeg határából

Reggel onnan indultunk, ahol előző nap abbahagytuk: a MÁFI oktatóközpont mellől, Sümeg határából. Vetettünk még egy pillantást a sümegi klímaállomásra, majd elindultunk az úton.

Sümeg: vár és meteorológiai állomás Vár az út végén

Egy-egy bokor volt csak, így jelzés nem nagyon. Megnéztem a GPS-t, szerinte mindkét útra kék jelzés volt festve, ebből a bal oldali tévesen. A bazaltbánya vasútállomásánál átkelve a síneken rátértünk egy hosszú, végeláthatatlan aszfaltútra, ami már a dombok közé vezetett.

Túrázók a hosszú, egyenes úton Kiemelkedik a sümegi vár

Egy kanyar után elértük a kéktúra-pecsétnek otthont adó Sarvaly erdészházat.

Erdészház Sarvaly kút

Jó sokáig haladtunk az elég vacak minőségű erdészeti úton, majd jobbra kanyarodva rátértünk a turistaútra, emelkedőbe kezdve.

Erdei út fölött magasodik a Tátika hegy A hegytetőn Tátika vára

Egy idő után a turistaút majdnem járhatatlanná vált, ez a szakasz vegetációs időszakban állítólag embermagasságig csalános. Víznyelők között haladva kerültük meg a Tátikát. Elhaladtunk a máskor látványos, most viszonylag száraz Fekete-tó mellett. Némi zöld növényzet már kilátszott az avarból, és itt-ott medvehagyma illatát lehetett érezni.

Nehezen járható erdő A Fekete-tó alján alig van víz

A csoport nagy része felment várat nézni,odafenn állítólag voltak fenn mások is. Ezt leszámítva egyébként az egész hétvége során senkivel nem találkoztunk.

Tátika vára Kilátás a Tátika hegytetőről

Ahogy a többiek leértek, elindultunk lefelé. A lejtő kezdetben nagyon meredek volt, de szerencsére hamar leértünk a műútra.

Hidegkút: a kút Hidegkúti-major

A Hideg-kúti major után rátértünk a szántóföldre, itt megint csak szalagokat tudtunk követni.

Szántóföld Erdő szélén

Betértünk az erdőbe, ahol kb. 200 méterrel letértünk a jelzett útról, mielőtt gyanús lett volna. Itt a csapat nagy része visszafordult, és haladtunk tovább a rendes úton. Balra látványos bányaudvart figyeltünk meg, ami bazaltbányának tűnt.

Hegy sziklával Bányaudvar

Párszáz méter múlva elértük az aszfaltutat, ami a kirándulásunk végpontja volt. Innen már csak 1 km a zalaszántói sztúpa.