Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Erős hidegfront - Zivatar.hu

2009-07-18. Erős hidegfront

Már előző nap az összes híradó "Az évszázad vihara jön" és hasonló hangzatos címekkel hirdette a szombatra várható hidegfront érkezését. Narancssárga riasztás volt kiadva a szombati napra az egész országra. Mi úgy gondoltuk, lenézünk az Alföldre, utazás közben nagyobb az esélyünk, hogy látunk valami izgalmasat. Egyébként péntekre terveztük a kirándulást, de hivatalos teendőim akadtak.

Reggel apa a legnagyobb lelki nyugalommal közölte, hogy egy gazdátlan pulyka sétált el a ház előtt. Jól kiröhögtük, azt hittük viccel. Azért egy ilyen esemény itt a fővárosban élményszámba megy, ezért kiszaladtam megnézni hátha igaz, és tényleg ott sétált! Jani szerint a pulyka miatt volt ezen a napon szerencsénk.

Délelőtt a korábbi napokhoz hasonlóan meleg volt, folyt rólunk a víz. Kecelre látogattunk el, a Haditechnikai Parkba, bár az idő nem volt éppen ideális egy szabadtéri múzeum látogatásához. Felhőtlen idő volt, nem túl nagy látástávolsággal. Később megjelent a horizonton egy Cb üllő-szerűség, de az alja nem látszott ki a homályból. Kihasználtuk a modern technika előnyeit, és gyakran nézegettük a radart, főleg leloa kattant rá teljesen :-)

Mig-21 repülő

Beültünk Kalocsára enni, fél óra múlva már erősen felhős volt az ég. Nem sokkal később hallottuk az ottaniakat, hogy már esik az eső. Kimentünk, de ez a hír nem bizonyult igaznak, viszont olyan szél kerekedett, hogy igyekeztünk gyorsan kijutni a fák alól.

Innentől inkább bemásolom jannesz beszámolóját, a helységnevekkel ő jobban tisztában van:

"Kalocsa és Dunapataj között erős, nyugatias oldalszél fújt, helyenként porviharokat alakított ki. Dunapataj és Solt között kezdett esni, Solt és Dunavecse között már ömlött. Kunszentmiklóson itt-ott az utcán állt a víz, az egyik utcában egy rendőr próbálta az útra esett faágakat odébbrugdosni. Nyugat felől elkezdett kiderülni, de aztán újra rákezdett, és Örkényig folyamatosan ömlött. Az M5-ösre rátérve alábbhagyott, az M0-ásra teljesen kitisztult az idő. Többfelé láttunk az út felét elfoglaló, letört faágakat."

Eleinte inkább videóztam, így a porviharokról csak videóm van, majd kivágok belőlük egy-két képet. Az utat elfoglaló faágak:

Letört faágak az úttesten Letört faágak az úttesten

Meghibásodott vasúti fénysorompó:

Nem működő vasúti fénysorompó

Kitisztult az idő az M5-ös autópályán:

Lecsökkent látástávolság Tisztul az idő

Félelmetes égkép az M0-ásról:

Félelmetes felhőkép Csapadéksáv

Otthon ezalatt 15 mm csapadék hullott, majd elért egy újabb piros folt a radarképen, így a nap végén 25 mm-rel zártunk. A hőmérséklet körülbelül fél óra alatt 34-ről 18 °C-ra csökkent.

Időjárás Rákoscsabán

A legtöbb, úton lévő hordalékot (kavicsok, ágak) egyébként a Cinkotai Buszgarázsnál lehetett megfigyelni. Budán pedig egy komplett platánfát láttam kitörve.

Hosszasan videóztam, így még lesznek feltéve videófelvételek, illetve azokból kivágott képkockák a későbbiekben.

Kidőlt fa Pestszentlőrincen:

Kidőlt fa Pestszentlőrincen

Szerző: MacGyver
Létrehozás: 2009-07-18
Település: Budapest XVII. (Budapest)