Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
18. sz: Nógrád - Katalinpuszta (Cserhát) - Zivatar.hu

18. sz: Nógrád - Katalinpuszta (Cserhát)

Reggel kicsit kapkodva indultunk, de már így is megállapítottuk otthon, hogy a váci zónázót lekéstük, így a Nyugati pályaudvar helyett Vácot céloztuk meg. Kicsit kavarogtunk, mire meglett a vasútállomás, ahol bementünk az első helyiségbe (váróterem lehetett), de egyből a hányingerünkkel küzdve száguldottunk kifelé. Úgy döntöttünk, mégse eszünk itt hazafelé menet gyrost.

Jegyváltás után felszálltunk a 7-es vágányon várakozó Bz-motra, ahol jó meleg volt, bár ennek hatalmas zúgás volt az ára. Elkezdtünk észak felé zötykölődni, kicsit el is szunyókáltam.

Nógrádi vasútállomás

Nógrád vasútállomásától elindultunk kifelé, elég erős szélben. Már itt elkezdődött a sárdagasztás, főleg ahogy jött az erdőirtásos rész, még egy markoló is állt a sárban. Nem sokkal utána elkezdett emelkedni az út, itt már jobbak lettek a talajviszonyok.

Sár Nógrád után

Ahogy felértünk a gerincre, kilátás nyílt a Börzsönyre, és a hegyek tetején hó látszódott! Itt is fújt a szél rendesen, de tovább haladtunk. Nagy-Kő-hegyen, a kék háromszög jelzésnél tudtuk, hogy kell lennie egy geoládának, de otthon hagytuk a koordinátáját. Elég sokat jöttünk-mentünk a meredek hegyoldalon, reménykedtünk, hogy meglátjuk a ládánál lévő kötelet, de nem találtunk semmit. Amikor visszamásztunk a hegygerincre, és egy kicsit téliesítettük magunkat (kapucni, nekem kesztyű is), egyszer csak hópelyheket vettünk észre, az idei év számunkra első hózápora! Örültünk neki, szerintem még Királyréten is hallhatták az üvöltözést :-)

Nagy-Kő-hegy

Sajnos hamar elállt, de nem is bírtunk volna tovább maradni abban a szélben. Jött egy kereszt, balra leágazott egy út, azon visszatértünk a kékre. Innentől szélárnyékban voltunk, mindjárt jobb idő lett, kis időre a nap is kisütött. Innen már csak lecsorogtunk Magyarkútra, ahol a büfében megtaláltuk a kéktúrapecsétet, ittunk, és megpihentünk.

Ezután visszagázoltunk a saras, elvileg aszfaltos úton a kék jelzésig, majd sokáig ezt az utat követtük. Itt találkoztunk a mai napon először és utoljára más túrázókkal. Egy idő után ismét zápor kezdődött, időnként hópelyhekkel vegyülve.

Szendehely felé

Egyre meredekebbé vált az út, kicsit kalandosan keltünk át a patakon, majd amikor felértünk az utolsó hegyre, megláttuk Szendehely házait, végleg eleredt az eső, az elején pár szem hóval. Innentől kezdve végig esett. Lövéseket hallottuk, szerencsére távolról.

Ahol be kell térni újra az erdőbe, elég viccesen van kijelezve, ha követnénk a nyilakat, ott keringhetnénk a világ végéig :-) Itt ismét elég sok szintet vesztettünk, viszont a vizes fű egészen jól leszedte a sarat a cipőinkről. Elértük a 2-es utat, majd a szélén haladtunk tovább, nem vettük észre, hogy le kellett volna térni kb. száz méter erejéig. A pecsétet az élelmiszerboltban kaptuk meg, majd megvártuk a buszt, ami visszavitt Vácra, a vezető nem engedett minket leülni, utána kifejtette, hogy ő akkor sem menne ki ilyen időben, ha fizetnének érte. Vácon még fotóztunk felhőket, mielőtt hazajöttünk.