Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
BÚÉK 20 (2013) túrabeszámoló - Zivatar.hu

BÚÉK 20 (2013) túrabeszámoló

Hűvösvölgyből, a Gyermekvasút végállomásáról indult a túra, ahonnan a sárga jelzés egyből szuszogtatós emelkedőre vitt, a nem túl magas (334 m) Nyéki-hegy oldalában haladtunk végig. Felmásztunk a Határ-nyeregből a Szépvölgyi útra, és ezzel le is tudtuk a túra legnehezebb részét.

Határ-nyereg Határ-nyereg fölött

Innen pillanatok alatt felértünk a HHH-ra, majd a szélre való tekintettel egyből robogtunk is tovább.

Hármashatár-hegy alatt Hármashatár-hegy felett

Tömeg az ellenőrzőponton

A kék jelzést követve szaladtunk le Fenyőgyöngyére, ahová Jannesz teapontot ígért, de némileg csalódottan vettem tudomásul, hogy itt nem osztanak teát. Kisebb emelkedő után felértünk az Árpád-kilátóhoz.

Árpád-kilátó Kilátás Budapestre

Árpád-kilátó

Majd a Vaskapu-hegyet érintve az Apáthy-sziklához. Az EP szerencsére nem kinn a sziklán volt, hanem 500 méterrel később, a lakott terület kezdetén.

Apáthy-sziklánál Apáthy-szikla

Innen kis ideig beépített területen haladtunk (Szerb Antal utca, lépcsők), majd jött számomra a meglepetés-hegy, amire nem emlékeztem: a különösebb kilátással nem járó Ferenc-halom, illetve az út a János-hegy oldalában.

Budai utcák Budai utcák

Egy idő után elértük a Szépjuhásznéhez tartozó EP-t, majd magát Szépjuhásznét is. Mivel az EP odébb volt, kényelmesen el lehetett férni a büfénél, így megálltunk egy fél órára teázgatni és forralt borozgatni.

Szépjuhászné állomás Gyermekvasút

Innen már nincs messze a cél, így a Hárs-hegyet jó gyorsan megmásztuk, aztán már Hűvösvölgy felé vánszorogtunk. A célban virslit kaptunk, és teát is. Teljesítés ideje: 04:38.