Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Cserhát 20A (2007) - Zivatar.hu

Cserhát 20A (2007)

Reggel korai kelés után sietősen indultunk, szerencsére az óraátállítás miatt nyertünk egy plusz óra alvásidőt. Felrobogtunk Hollókőre, majd úgy tíz percet vártunk a buszra, amivel átutaztunk Alsótoldra, a túra rajtjába.

Indulás után rögtön meglepetésként ért a tény, hogy az út egyre meredekebben emelkedik, és csak mászunk-mászunk. Fájt a talpam, a lábam, vízhólyag nőtt a sarkamra, és úgy általában minden bajom volt, de aztán viszonylag gyorsan felértünk a Bükk-hegy nyergébe.

A Bükk-hegy nyerge Nagymezőpuszta, Bableves-csárda

A nyeregből a szarvasmarha-legelő mellett visszamásztunk az országútra, ahol kéktúrához képest elég nagy a forgalom, állandóan jönnek az autók. Elmentünk a Bableves-csárda mellett, itt van egyébként a nagymezőpusztai MTSZ-kéktúra pecsét.

Nagymezőpuszta és a Tepke-nyereg között Országút Nagymezőpuszta után

Innen vagy három kilométert meneteltünk az aszfalton, majd elkezdtünk felkapaszkodni a Tepke-nyeregbe. Emlékeimmel szemben a Tepke volt az első csúcs (kilátóval), utána jött a Purga és a Macska-hegy. Ezeken levadásztuk a Cserhát 500-as csúcsai kódszámot is. Itt már egész jól haladtunk, hamar eljött a Garábi-nyereg. Saras-köves úton csúszkáltunk le a faluba, amin jól mutatott a 30-as sebességkorlátozás, és az „előzni tilos” tábla.

Garáb határában Ellenőrzőpont Garábon

Garábon az ellenőrzőponton bolti, majd házi szörpöt osztottak a megfáradt túrázóknak, nekünk nagyjából ez volt az út fele. Innen Felsőtoldig ismét aszfaltút következett, jól esett edzőcipőre váltani. Felsőtoldtól jött számomra az eddig ismeretlen út, ahogy mentünk, egyre nagyobb lett a sár, majd gyönyörű őszi erdőben haladtunk, aztán végetért az erdő, és ismét szarvasmarhákat lehetett kerülgetni.

Őszi erdő Felsőtold után Szarvasmarhák

Egy helyen eléggé félreérthetően volt kijelezve az út, festés egyáltalán nem volt, csak egy sárga szalag a villanypásztor nyitható részére kötve.

Nemsokára feltűnt a vár, majd jött a kék rom jelzés. Az ellenőrzőponton háromféle csokiból lehetett választani, amiket mi ebből kóstoltunk, az ugyanolyan volt, mint a szokványos Mars és Snickers, csak a csomagolása nem úgy nézett ki. Innen az itiner szerint még 800 méter a cél, és valóban nem volt több. Megjelent a parkoló az autóval, majd megkerestük a célt.