Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Barlangtól-barlangig (2008) túrabeszámoló - Zivatar.hu

Barlangtól-barlangig (2008) túrabeszámoló

Már régebben kinéztük ezt a túrát, egyrészt a Budapest Kupa miatt, másrészt azért, mert az egyik ellenőrzőpontja szinte itt van az utcában. Reggel szép kényelmesen indultunk el, majd a Szemlő-hegyi barlangnál egy félelmetesen meredek utcában sikerült leparkolnunk.

Kilátás a városra A Mátyás-hegyi kőfejtő

Gyorsan elrajtoltunk, majd elindultunk, részemről nem túl lelkesen. A Mátyás-hegyre meglehetősen nehezen szenvedtük fel magunkat, de a Hármashatár-hegyre felfelé menet már sikerült összekaparnom magamat, onnantól jól haladtunk.

Tömeg a HHH-n Hármashatár-hegyen

Odafönn fél percben kifújtuk magunkat, majd lerobogtunk. Elég saras volt az út, egyszer el is csúsztam, pont amikor két futó előzött két oldalról.

Most, ahogy az útvonalat olvasom, tudatosult bennem, hogy akkor ezek szerint Homok-hegynek hívják azt a hegyet, ami a BUÉK elején van, rögtön Hűvösvölgy után, és olyan szörnyű meredek. Ebből az irányból jobb volt, főleg, hogy nem ez volt az első emelkedő a mai napon. Nem sokkal Hűvösvölgy előtt jöttem rá, hogy a bakancsomat kicsit jobban megszorítottam a kelleténél, így mostanra már fájt a lábam felső része, később meg csak még jobban.

Hármashatár-hegyen Nagy-rét

Hűvösvölgy után egy ismerős szakasz következett, ahogy haladtunk a Nagy-rét felé; ezen az úton elég sokszor jártunk az utóbbi időben, mindig az ellenkező irányban, és ilyenkor általában Hűvösvölgy volt az adott túra célja. Máskor itt már futni szoktunk, most meg féltávnál lehettünk még csak. Ahogy mentünk, meglepve láttuk az akadálymentesített tanösvényt, máskor ez nem szokott feltűnni.

Nagy-rét után, a közúton átkelve elértük az első etetőpontot, itt kétféle csokiból, és müzliből lehetett választani. Innen még mindig félelmetesen magasnak és meredeknek tűnt a Hárs-hegy. Mindkettőnk számára ismeretlen útvonalon másztunk fel rá, egy sziklás, meredek, ámde mégis szerpentinező úton, ez nagyon jól esett. Ahogy felértünk, gyönyörű erdő fogadott minket.

Hárs-hegyre fel Hárs-hegy

Rövid ellenőrzés után robogtunk tovább, majd számomra meglepő módon egyszer csak feltűnt a Kis-Hárs-hegyi kilátó.

Nem sokkal később beértünk a lakott területre, a Széher-útra. Elhaladtunk az Online túráról ismerős Assisi Szent Ferenc-szobor mellett, majd lemásztunk a villamoshoz.

Talán a János-hegy Assisi Szent Ferenc

Itt már szidtam a bakancsomat, a lefele vezető szakaszon jobban nyomta a lábamat. Láttuk az Apáthy-sziklát, ami ugyan magasnak tűnt, de legalább nem túl messzinek. Szerencsére lépcsők vezettek föl hozzá, amit lefelé nem szoktam szeretni, de most hasznosnak bizonyult. A sziklához tartozó ellenőrzőpont kifejezetten nehezen megközelíthető volt, kb 500 méterrel később, egy másik sziklás résznél, a fák közé, a talajjal párhuzamosan kifeszített kötél segítette a feljutást.

Innen hosszabb városi szakasz következett, a kis boltban vételeztünk némi üdítőitalt, vesztettünk egy csomó szintet, aztán a Bimbó út végén jött az utolsó sziklás rész, a Balogh Ádám-szikla. Itt mindig elcsodálkozom, hogy micsoda természeti kincsek vannak Buda közepén elrejtve.

Balogh Ádám-szikla Kilátás a Mátyás-hegyre

Ezután visszamásztunk a magasba, a Ferenc-hegy után ismét nagyon szép kilátásban volt részünk. Egy utolsó meredek lejtő után megpillantottuk az autót, megérkeztünk.