Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Bia 25 (2008) túrabeszámoló - Zivatar.hu

Bia 25 (2008) túrabeszámoló

Viszonylag korai keléssel könnyen elértük a tervezett 07:25-ös vonatot, ami az egyik újfajta motorvonat volt, a Stadler Flirt. Kigurultunk Biatorbágyra, ahol a Viaduktnál volt a rajt. A tavalyi túrával szemben most alig kellett sorban állni a rajtoltatásért.

Biatorbágyi viadukt Kidőlt fák Biatorbágy után

Egyből el is indultunk, rögtön több rövid, de meredek emelkedővel kezdtünk, szerencsére itt sűrűn helyezkedtek el az ellenőrzőpontok, ez sokat lendített rajtunk, mindig pont jókor jöttek. Kő-orrnál a pecsételés után visszamentünk pártíz métert a GCSZLA geoládát megkeresni. Amíg ott keringtünk, gyakran kiabáltak az útról, hogy mi vagyunk-e az EP. Még nem is végeztünk, már érkezett a következő jelentkező, így haladtunk tovább.

Szikla alatt Meredek emelkedő

Innen csúszós, meredek úton másztunk le, majd további meredek emelkedőkön jutottunk fel a Dobogó-hegyre, ahol motorosok zaját hallottuk. Idén erősen párás volt a levegő, nem láttuk a Törökugratót menet közben. Egy idő után kiértünk az erdőből, és egy nagy pusztaságba kerültünk, szerintem ez a túra egyik legszebb része.

Virágzó fa tavaly A fa most nem virágzik
2007 2008

Viszonylag lapos, bozótos területen haladunk, kicsit honvédségi lőtér kinézete van a tájnak, az út menti karók élénk színűre is vannak festve, biztos jól látszanak a sötétben. Ezen áthaladva a sóskúti mészkőbánya mellé értünk, nekem tavaly itt már nem volt fölösleges energiám az út melletti dombra felkapaszkodni, így most láttam a kőfejtőt először, elképesztő látványt nyújt a hatalmas bányaudvar.

Sóskúti mészkőbánya Sóskúti mészkőbánya

Sóskút határában helyezkedik el a következő EP, ami nem is EllenőrzőPont, hanem EtetőPont, itt kaptunk szerencsére fél literes üdítőket, szükség is volt rájuk, ugyanis a tavalyi tapasztalatok birtokában csak egy üvegnyi gyümölcslét vittünk kettőnknek. Átvágtunk a településen, majd felmásztunk a Kálvária-dombra, ahol eléggé összegyűlt a tömeg, sokan álldogáltak és fényképezgettek, igaz, volt is mit, szép kilátás nyílt róla.

Ellenőrzőpont Sóskút határában Vonul a tömeg

Ezután egy fiatal szálerdőn haladtunk át, ami tavaly mintha sűrűbb lett volna, de lehet, hogy rosszul emlékszünk. Nemsokára elértük a Biai-horgásztavat, itt nagy kedvem lett volna leülni egy stégen és megebédelni, de sajnos nem volt rá időnk. Innentől a lábam ugyan sajgott már, de valahogy mégis felgyorsultunk, és ezt a szakaszt (a leghosszabb ellenőrzés nélküli szakasz, a hivatalos itiner szerint 6,2 km több, mint 5 km/h-s sebességgel tettük meg.

Kősziklák Hatalmas sziklák

Elhaladtunk a Nyakas-kő mellett, elképesztően szépen le van koptatva, vízszintes sávok mentén, gyönyörű. Néhányan ácsorogtak is rajta, ketten pedig az oldalán egy párkányon ültek, rossz volt nézni. Gyorsan felmásztunk a sziklákon, könnyítésképp lépcsők voltak belevájva, igaz nem hozzám méretezve. Utána egy olyan útszakasz következett, ahol kilátópontok követték sorra egymást, itt kissé feltorlódtunk, tömött sorokban voltunk kénytelenek haladni.

Nyakas-kő, Biatorbágy A Nyakas-kő

A Kápolna-hegyre vezető emelkedőn kicsit leszakadtunk a tömegtől, nyugodtabban tudtuk az utunkat folytatni. A kápolnától szinte már végig lejtett az út, így ismét gyorsítani tudtunk, időnként rövideket futottunk is. Kicsit már szenvedve, de sikerült visszajutnunk a Viadukthoz, átmentünk alatta, ezalatt vagy tízen megelőztek minket, a réten levágva, lerövidítve az utat, de a szervezőket úgy tűnt, egyáltalán nem zavarta a dolog...

Biatorbágyi viadukt

Úgy döntöttünk, a vonatot már nem érjük el, inkább pihentünk egy fél órát, majd begyűjtöttük a GCVIAD geoládát.