Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Margita 20 (2008) - Zivatar.hu

Margita 20 (2008)

Reggel majdnem 8 óra volt, mire sikerült otthonról elrajtolnunk, így 8:30 körül értünk a rajtba, ahol megdöbbentő tömeg fogadott. Hosszú sorok álltak, ráadásul mikor befizettük a nevezési díjat, akkor derült ki, hogy még egy, az előzőnél is hosszabb sort is végig kell állnunk, hogy regisztráljanak és megkapjuk az útvonalleírást. Mikor sorra kerültünk volna, akkor fogyott el a 20-as táv útvonalleírása. Így további 15 perces várakozás következett. Végül majdnem egy órás nevezési procedúra után, 9:20-kor sikerült elindulnunk.

A rajt: az iskolában A rajt: az iskolában

Az útvonal végigvezetett Gödöllőn, mégpedig a 3-as főközlekedési út mellett, így a túra ezen része inkább a kipufogógázról, a közlekedés zajáról, a hosszú, monoton menetről, illetve néhány érdekes lakó(?)épületről marad emlékezetes. Máriabesnyőre érve, a templomtól kezdve kezdett változni előnyére a táj, innen már a P jelzésen gyalogoltunk. Előbb elhaladtunk egy félkésznek látszó lakópark mellett, majd bejutottunk az erdőbe. Itt egyből jött a túra egyik legnehezebb szakasza, egy hosszú, egyenes emelkedő fel a Gödöllő és az M3-as autópálya közötti dombra. Felérve jobbra fordultunk, majd meredeken leereszkedtünk a Pap Miska kúthoz, ahol a leírással ellentétben az 1. ellenörző pont volt.

Máriabesnyő temploma Pap Miska-kút

Itt a pecsételés után ittunk egy kicsit, aztán az autópálya alatt, a tavak mellett mentünk tovább Babatpuszta felé. Az Istállós-kastélynál rengeteg embert láttunk, akik látszólag szembe jöttek, ők voltak azok, akik korán keltek, és már visszafelé jöttek a túrán (a túra útvonala nagy vonalakban egy 8-ast ír le, aminek itt volt a "nyaka").

Az autópálya alatt Babatvölgyi ló

Itt néhány tanya mellett mentünk el, majd hirtelen megszaporodott a gyalogosk száma, itt volt a babatvölgyi "riding center". Lovaglópályák, fedett és nyitott, villanypásztorok, lovak volt itt minden mennyiségben. Ezután jött a 2. ellenőrző pont a babati templomromnál, ahol én a templomromot ugyan nem láttam, de a pontőr közölte, hogy a következő E.P.-nél tea és nápolyi várja az érkezőket. Az E.P. után következett a második emelkedős szakasz. Itt tértünk le az eddig követett piros jelzésről egy jelzetlen szakaszra. A jelzetlen szakasz a Meteor túrákhoz hasonlóan egy fehér alapon piros M betűvel volt jelezve. Felértünk egy gerincútra, ahol a S+ jelzésen jobbra kellett tovább menni.

Az erdőben

A gerincúton haladtunk tovább néhány száz métert, azután balra fordulva ismét lejtett az út, immár Domonyvölgybe. Ez a szakasz megint a már ismert piros M jelzéssel volt jelölve. Domonyvölgybe érve csatlakozott utunkhoz a 40-esek, illetve a futók távja, hogy a következő, a harmadik ellenőrző pontig közösen haladjunk tovább, most a S jelzésen. Az E.P.-nél valóban teával és nápolyival fogadtak, illetve itt sokan gondolhatták úgy, hogy pihennek, mivel nagy volt a tömeg.

Tömeges pihenő

Az E.p.-t elhagyva most már a S+ jelzésen, jött a 3. emelkedő, miközben tőlünk jobbra lovak, és szürkemarhák legelésztek békésen. Ahogy felértünk az emelkedő tetejére, gyönyörű volt a kilátás, keletre a Mátra tömbjét is lehetett látni. A domb másik oldalán szintén szép kilátás fogadott nyugati irányban, és láttuk a völgyben a túránk során korábban már érintett istállós-kastélyi szakaszt, ahová nemsokára ismét megérkeztünk.

A dombtetőn

Itt a reggel látott túrázókhoz hasonlóan most mi is ellenkező irányban haladtunk a P jelzésen, majd arról jobbra letérve jelzetlen úton mentünk Gödöllő felé. Ez volt a túra 4., egyben utolsó emelkedője, amelynek végén egy, talán vadaknak készült, felüljárón kereszteztük az M3 autópályát. Ilyen szögből is ritkán szoktam autópályát látni, így ez is érdekességként marad emlékezetes számomra.

Autópálya felett  Autópálya felett

Néhány száz méter múlva a domb másik oldalán leereszkedtünk és beértünk Gödöllőre. Itt a rjathoz hasonlóan ismét hosszú, "aszfaltos" menetelés kezdődött, de ez legalább kevésbé volt unalmas. Kb. 45 perc alatt beértünk a célba, az összidőnk 4:30 lett. A célban teát, zsíros és lekváros kenyeret lehetett enni, csalamádéval és hagymával, valamint kétféle kitűző közül választhattunk, az egyiken egy éles kép volt sok emberrel, a másikon életlenebb kép kevés emberrel, mi végül az éleset választottuk.