Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Meteor 21A (2009) túrabeszámoló - Zivatar.hu

Meteor 21A (2009) túrabeszámoló

Valamikor hét közepén vettük észre, hogy most lesz a Meteor, így gyors döntést hoztunk: erre menni kell. Tavasz óta nem voltunk teljesítménytúrán, így sok jóra nem számítottam, de hát egyszer úgyis rá kell venni magunkat.

Hárs-hegyi kilátó Hárs-hegyi elágazás

Reggel autós fuvart kaptunk Hűvösvölgybe, a túra rajtjába. Nevezés után már egyből indultunk is. Valószínűleg korán lehetett még, így nem voltak sokan a Gyermekvasút végállomásánál. A rajtból szokás szerint kicsit kurflis módon indult a túra, de utána rátértünk a sárga jelzésre, és elkezdtünk felmászni a Hárs-hegyre. Kereszteztük a kisvasút sínjét, majd egyre meredekebbé vált az út. Innen már hamar felértünk, aminek igen csak örültem.

Erdős táj Barlang bejárata

A lefelé vezető út valamivel meredekebb volt, de aztán leértünk újra a Gyermekvasúthoz. Szépjuhászné állomásnál néztük, hátha van ellenőrzőpont, de még a büfé is be volt zárva. Átkeltünk a műúton, aztán nekiláttunk megmászni a János-hegyet. Ez már küzdősebb volt, de aztán felértünk. Jó volt látni, hogy nem sokan vágták le a piros jelzés szerpentinjét. Odafenn megállapítottuk, hogy az Erzsébet-kilátó talán Magyarország legszebb kilátója.

Erzsébet-orom Erzsébet-kilátó, János-hegy

Kicsit szötymörögtünk, aztán elindultunk lefelé. Nem az úton mentünk, hanem az erdőben, a lépcsőkön. Ahogy leértünk a Libegőhöz, kellemesebbé vált a terep, innentől egy kicsit tudtunk futni is. Rátértünk a sárga jelzésre, ahol még mindig ott van a pár éve kidőlt fa. Itt megint emelkedett az út. Csacsi-rétnél is pecsételtek, majd mentünk tovább.

Libegő Csacsi-réten ellenőrzőpont

Elértünk a Piktortégla-üregek ellenőrzőpontjáig, ahol a pontőr mesélt róluk, majd láttuk is az üregeket. Nem sokkal később kiértünk az erdőből, a budaörsi kopár hegyekhez. Itt már erősen tűzött a nap. Itt jópofa fenyők mellett haladtunk el, szép kilátás volt Budaörsre és a százhalombattai erőműre. A Vitorlázórepülő-emlékmű valamiért eltűnt, csak a talapzatát láttuk.

Murvás út Százhalombatta tornyai

Kiértünk a murvás útra, ahol három éve csupa fehér volt minden fenyőfa és egyéb tereptárgy. Ez mostanra már teljesen elmúlt. Innen újra betértünk az erdőbe, kis gyaloglás után elértük a Sorrentót. Pecsételés után gyorsan lefotóztuk a sziklát, aztán robogtunk tovább.

Kopár, sziklás út Csupasz dombok

Csúszós-poros hegyoldalon haladtunk, időnként figyelni kellett, hogy el ne essünk. Vesztettünk némi szintet, majd kiértünk a faluszélre. Itt már volt többféle ösvény is, a túrázók egy része tanácstalanul nézegette a térképét. Újra emelkedtünk, szerencsére nem sokat.

Fenyők a fejünk felett Sorrento

Lakott területre értünk, megcsodáltuk a buszmúzeumot, bár úgy tűnt, hogy bezárt. Persze lehet, hogy korábban sem volt nyilvános, de úgy emlékszem, volt előtte valami tábla. Innen újra süllyedni kezdtünk, helyenként a lábunk elé kellett figyelni, mert kövessé vált az út. Lassan beértünk a szurdokba. Figyeltük a tavalyi helyen, de nem ott volt a pontőr, hanem kicsit később, a Mária-sziklánál várakozott.

A szurdok bejáratánál Meteor-szurdok

Hamarosan kiértünk az erdőből, úgy gondoltuk, hogy már nincs sok hátra. Igaz, a szintidőből sem... Körülbelül 10-15 perces séta következett az aszfaltúton, majd elértük Budakeszi központját, a buszvégállomást. Innen még tovább kellett menni a mammutfenyőkhöz, ehhez már semmi kedvem nem volt. Végül odaértünk, kaptunk jelvényt és narancslét, majd egy negyed órát üldögéltünk a mammutfenyő tövében. Bár ezt a célban nem vették figyelembe, tíz perccel kicsúsztunk a szintidőből.