Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
Pilis szent keresztje (2015) túrabeszámoló - Zivatar.hu

Pilis szent keresztje (2015) túrabeszámoló

A túrára elő kellett nevezni, de arról hogy megváltozott a rajthely, csak az interneten olvastunk. Alig találtuk meg.

Teljesítménytúráktól szokatlan módon tömegrajttal indultunk, ami azt jelentette, hogy mindenki egyszerre, 21:00-kor indult útnak.

Rögtön emelkedővel indult az út, majd hamar kiértünk Pilisszántóról. Kisebb szuszogtatós emelkedő után felértünk a kereszthez, majd a kitérő után tovább emelkedve tettünk egy nagy kört a Pilis körül.

Lassan elfogyott az emelkedő, hosszú egyenes szakaszon haladtunk előre, lassan fogyott az út. Szerencsére elértünk Klastrompusztáig, ahol kéktúra pecsét és karácsonyfa várt.

Karácsonyfa Klastrompusztán

Innen az út egyik legnehezebb emelkedője jött, ami a Pilis-nyeregbe vezetett fel. Érzésre még a Határ-nyeregnél is jóval durvább volt, kb. csak azért mentem végig rajta, mert nem volt jobb ötletem.

A Pilis-nyeregből meredek, itt-ott csúszós út vitt le Pilisszentlélekre. Kisebb kavargás után végül a műúton jutottunk el a pálos kolostorromig, ahol ért minket a szilveszter éjfél.

Hosszú, de nem túl meredek emelkedőn haladtunk fel a Kétbükkfa-nyeregig. Az út itt-ott kavargós, vagy kicsit követhetetlen volt, szerintem GPS nélkül a mai napig ott kavarognánk.

Egy idő után leértünk Pilisszentkeresztre, nagyjából oda, ahol a múlt héten voltunk kirándulni. Érdekes volt a kolostorrom, forrás, tavacska kombináció. Az út mellett tiszta jég volt, csillogott szépen minden a lámpafénynél. Az út havasnak tűnt egy rövid szakaszon, de valószínűleg inkább deres lehetett.

A Szántói-nyereg műútján végighaladva jutottunk át Pilisszentkeresztről Pilisszántóra, ahol a célban zsíros és minden más fajta kenyér várt minket, plusz Balaton-szelet.