Zivatar.hu Zivatar.hu Felhőtár
13. sz: Zsíroshegy - Hűvösvölgy (Budai-hegység) - Zivatar.hu

13. sz: Zsíroshegy - Hűvösvölgy (Budai-hegység)

A tervezettel ellentétben elhúztuk a reggeli készülődést, így nagyon késő lett, mire el tudtunk indulni. Az eredeti terv Zsíroshegy-Rozália téglagyár volt, hogy haladjunk végre a Dorogtól Nógrádig mozgalommal, bár ez közlekedés szempontjából nagyon bonyolultnak tűnt, a Bécsi úttól nem egyszerű a Moszkva tér közelébe visszajutni. Így út közben úgy döntöttünk, Hűvösvölgyben tesszük le az autót, HHH-ig megyünk, onnan meg amerre jól esik, mondjuk az Újlakin keresztül. Hűvösvölgytől elbuszoztunk Zsíroshegyig, ott összekészülődtünk, és elindultunk fölfele.

Meredek emelkedőt vártam, hiszen amikor legutóbb abbahagytuk a kéktúrát Zsíroshegynél, elég sokat kellett lefele jönni, igaz nem erre, Solymár felé. Eléggé meglepett, hogy itt semmi magas hegyre hasonlító objektum nem volt :-) Viszonylag forgalmas volt a Zsíroshegyi út, folyton le kellett térni róla a járművek miatt. Zsíroshegyen a Muflon Itatóban pecsételtünk, közben egy helyi kutya kerülgetett minket, szerencsére barátságos volt, az én kutyám kevésbé.

Innentől végre az erdőben haladtunk, bár tőlünk jobbra sokáig látszottak a kerítések. Morzsát elengedtem, nemsokára elkezdett sántítani, szerencsére csak valami termés volt beszorulva a talppárnái közé, így tudtuk folytatni az utunkat. Egyszer nagyobb kisiskolás csoport jött szembe velünk, valamint láttunk látványosan tűzrakásra készülődő (tűzgyújtási tilalom az nem érdekes?) embereket. Ahogy közeledett a Remete-szurdok, elkezdtük figyelni a gépet, de az ottani geoláda még messze volt. Aztán ahogy mentünk tovább, csak nem jött közelebb, így arról lemondtunk.

A szurdokba leereszkedés előtt különösen szép kilátás tárult elénk, felülmúlta az amúgy is gyönyörű szokásos őszi erdőt. Meredek, sziklás részen másztunk le, miközben egy nagyobb csoport jött ugyanott fölfelé. Leérkeztünk, innentől ismerős volt az útvonal, két-három hete teljesítettük az innen hátralévő távot, a Meteor teljesítménytúra keretében. Itt már fájt a hasam, és minden bajom volt, úgyhogy alapos megfontolás után úgy döntöttünk, hogy múltkor már úgyis láttuk a máriaremetei templomot, úgyhogy megyünk a legrövidebb úton Hűvösvölgybe, és ott megszakítjuk a túránkat, Bécsi útig már úgysem jutunk el sötétedésig, és nem akarunk este 10-re hazajutni.

Hűvösvölgyben a Gyermekvasút múzeumában akartunk pecsételni, de ott éppen el voltak foglalva, és átirányítottak minket a forgalmi irodába, ahol végre megkaptuk a jól megérdemelt pecsétünket. Utána jót lángosoztunk (közben Morzsa egy egész csapatnyi kisgyereket szórakoztatott), és kipróbáltuk a cukrászdát, teljesen jó (tesztelve: somlói, tiramisu).

A hátramaradt Hűvösvölgy - Zsíroshegy szakaszt következő tavasszal, a Téry Ödön emléktúra 20 kilométeres távja során teljesítettük.